Prag,Czech Republic,AHOJ!

AHOJ!.Dobry Den!.Jemenuju se Eda.Jak se mas?...Herkese Merhaba..Erasmus maceralarım için yeniden yazıyorum.Üniversite 3.sınıfken Erasmus Sınavını kazandığımı öğrendim ve hemen Avrupa'daki okullarla yazışmaya başladım.Çek Cumhuriyeti'ndeki Üniversite bir diğer adıyla,"VYSOKA SKOLA MEZİNARODNİCH A VEREJNYCH VZTAHU PRAHA".Bana olumlu bir mail atmasıyla vizeye başvurma maceram başladı.Yazışmalar,davet mektuplarım,kalacak yer ayarlamam,üniversite ile ilgi bilgi ve not  dokümanlarım,onaylatmam,sigortalama işlemleri vs derken zorlu vize dönemim biterek 1 Mart 2016 da Prag'a gittim.Vize başvuru süreci biraz zor geçti çünkü bütün belgeleri,dokümanlı onaylı ve çekçe istediler.Neden Prag?Masalsı,küçük,müzik dolu ,tarih kitaplarından çıkma gibi bir şehirde ondan.Gittiğimizde çok çok çok soğuktu.Kalacak yerimizi "Student Republic"den bulduk ve çatı katında iki kişilik odayı kiraladık.Osadni dedikleri yurtta kaldık.Yaklaşık aylık 200€ bankaya yatırıyorduk tabi Çek parasıyla bu büyük bir para çünkü para değerleri düşük bu yüzden orada geçinmek daha kolay hayat çok pahallı da değil çok ucuz da değil.Öğrenci kartı çıkardıktan tabi bir miktar para ödedikten sonra tramvay,metro veya otobüse para vermiyordum.Ama sürekli yanınızda taşıyın kontrol ediyorlar yoksa ceza ödüyorsunuz  üstelik gittiğiniz yerin tam tersi durağa gitmek zorunda kalıyorsunuz.Üniversite eski yapılı binalardan ama binanın içi öğrenciler için kullanışlı ve sempatik bir yerdi.Yurdum Prag 3 te idi Üniversitem ise Prag 5 te idi.Şehir içini numaralandırarak ayırmışlar.Yurdum "Delnicka"tramvay durağında okulum ise "Andel"tramvay durağının ilerisinde ve sürekli tramvay kullanmak çok zevkliydi.Ayrıca bazı tramvaylar da Wi-fi var.Ders yoğunluğum,sınavlar,sunumlar,etkinlikler derken şehri tamamen gezme fırsatım oldu ve harika Prag'dan fotoğraflar çektim.Market alışverişimi "andel tesco" dan yapıyordum hem fiyatlar iyi hemde her şeyi buluyordum.Yemek kültürleri pek iyi değil hatta hiç yok..Sadece şu nutellalı makaraları güzel dondurmalı,meyveli bir sürü çeşitli yapıyorlar.Gelecek yazım Prag da nerede gezilir nerede yenilir içilir alışveriş yapılır olacak lütfen takipte kalın ve arkadaşlarınızla paylaşın umarım faydalı olur..

http://studentrepublic.cz/en/habitation/detail/dvouluzkovy-pokoj-podkrovi/
http://www.vip-vs.cz/en/

Hi everyone.Today I wanted to write about shortly Erasmus Exchange Students Program in Prague.My university is called University College of International and Public Relations in Praha 5. I stayed for about  4 months.My place was in Osadni Praha 3 and ıt was quite a good dorm.When I was in Prague, I used usually tramway.There is no any traditional food but Prague has really wonderful view places to see...

Instagram:@edaaaras









Yorumlar

Popüler Yayınlar